söndag 25 september 2011

Ringträning







Izzie åker ju på en hel del tävlingar runt om i Sverige. Tävlingsdelen är ju något som är helt nytt för både mig och Christopher. Men jag kan tycka att det påminner en del om balettvärlden. Denna bild är tagen från wheatenfestivalen i sommar.

I går var jag och Izzie på min första ringträning. Det var mycket roligt och intressant. Till en början så förstod inte Izzie riktigt vad vi gjorde. Hon trodde att jag ville att hon skulle sitta, ligga, visa tassen,stå på bakbenen, ja allt annat än att bara stå upp. Hon körde hela sitt register. Och jag var lika förvirrad och försökte komma ihåg att kopplet har jag i den handen och köttbullen i den andra. Oj nu skulle vi springa åt andra hållet. Just det jag har ju en hund som jag ska försöka ha kontakt med också inte bara titta på vad de andra gör.

Efter ett tag när jag slutade tänka så mycket och bara gjorde så gick det mycket bättre. Och Izzie förstod efter ett tag att det inte var lydnad vi övade på.

- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar